TV2 Go’ Morgen Danmark miskrediterer sig selv i indslag om Wikipedia

Jeg ser aldrig Go Morgen Danmark på TV2 – og det er nok godt nok, fordi de har kludret og sjusket gevaldigt i det med et kritisk indslag om Wikipedia.

Værterne ville øjensynlig fortælle om, hvordan enhver kan gå ind på Wikipedia og – surprise surprise – ændre i indholdet. Og selvfølgelig for at stille sig (som TV2 ofte gør ) på den lille teknoangste mands side og sige: de kan snyde med indholdet – og pege på sider, der handlede om de to værter Cecilie Frøkjær og Anders Breinholdt – og som  var ændret ( en fødselsdato ) af kolleger i Egmont

De brugte onsdag Go’ Morgen Danmark til at køre den småforargede: hvordan kan vi så stole på Wikipedia?  Well, den falske fødselsdato blev faktisk ændret kort efter  – af en frivillige redaktør på Wikipedia.dk – og beviste dermed styrken ved Wikipedia.

Læs Dorte Tofts fremragende klumme, hvor hun peger på, hvad der er op og ned om Wikipedia-sagen – eller følg med i balladen om TV2 Wikigate, som den er døbt på Twitter, hvor kritikken brager løs på #tv2wikigate .

Det er p*ssedårlig stil af TV2 fordi det giver et fænomen, som mange ikke-itkyndige er skeptiske over for, et ufortjent dårligt image alene på baggrund af et fejlagtigt indslag.

 Heldigvis bliver TV2’s Go Morgen Danmark “straffet ” af Google, der har denne dårlige sag som søgeresultat nr. 6, når man søger på tv2 go morgen danmark 😉 Så kan de lære det.

 

Relaterede indlæg

3 tanker om “TV2 Go’ Morgen Danmark miskrediterer sig selv i indslag om Wikipedia

  1. Pingback: Videoblog
  2. Wikipedia er bestemt ikke en kilde man kan stole på i visse sammenhænge, hvor artikler er præget af stram styring fra bestemte erhverv. Prøv f.eks. at læse om electrochok terapi på wikipedia: http://da.wikipedia.org/wiki/ECT
    Der står bl.a. at “alle undersøgelser viser, at der er fuld restitution efter 6 måneder.” og at “Der har aldrig kunnet påvises hjerneskade ved moderne ECT”. Mage til sludder skal man vist lede længe efter (læs evt. mere om ECT her: http://psychinfo.dk/?Elektrochok). Jeg har personligt forsøgt at rette på det, men det tillod Wikipedia ikke. Er dele af Wikipedia styret af psykiatere, der gør et sidste krampagtigt forsøg på at virke troværdige?

Skriv en kommentar

Halløj - svar lige på dette *